زالو طب |زالو درمانی|فواید زالو|انواع زالو

بررسی و معرفی بیماری هایی که میتوان با زالو درمان کرد یا بهبود بخشید

زالو طب |زالو درمانی|فواید زالو|انواع زالو

بررسی و معرفی بیماری هایی که میتوان با زالو درمان کرد یا بهبود بخشید

در ادامه یکسری سوال درباره ی برخی بیماری ها و مشکلات رو مطرح میکنیم که از طرف مردم ارسال شده و دکتر روازاده به اونها پاسخ داده!

شاید سوال شما هم در بین این سوالات باشه...

آقا، 37 ساله                 

پرسش: 

آیا قورت دادن خلط و نزله های پشت حلق مشکلی برای معده ایجاد می کند؟

پاسخ: بله خوب نیست چرا که بهر حال معده را اذیت می کند ولی آن چیزی را که شما احساس می کنید این طور نیست که تمام این اخلاط از بالا می آیند پایین، بلکه بعضاً مقداری نیز از پایین به بالا می آیند که با آنها اشتباه می شود.

شما سعی کنید مشکلتان را درمان کنید. استنشاق جوش شیرین و قرار دادن تخم مرغ آب پز شده طبق شرح داده شده در سوالات قبلی مفید است و یا  می توانید قطعه فلز مسی داغ شده را از روی حوله یا دستمال بر روی موضع های سینوزیت (اطراف بینی و روی گونه ها و وسط پیشانی) بمالید. اگر هم خوش زخم هستید از زالو استفاده کنید بر روی سینوسهایتان یا اینکه از داخل دهان زالو روی لثه ها بگذارند که خیلی موثر است.


آقا، 36 ساله                  

پرسش: 

عصب گوش یک دختر 30 ساله از دبیرستان ضعیف به طوری که تقریباً صداها شنیده می شوند اما کلمات درک نمی شوند آیا درمان دارد لطفاً راهنمایی نمایید

پاسخ: از قطره سه گانه استفاده کنید و بعد از این دوره از زهر جگر گوسفند و آب انار هم می توانند استفاه کنند.

خیلی با دقت باید زهر گوسفند (صفرایش) را تازه تازه بگیرند و با قطره چکان شیشه ای چند قطره توی یک نعلبکی بریزند و آب انار هم با یک گوشت کوب چوبی داخل یک ظرف چینی دانه انار را فشار دهند تا آب انار تهیه شود و مساوی با زهر گوسفند قاطی کنند و از مخلوط مساوی آنها به مدت یک هفته، دو قطره هر شب داخل گوشش بریزند، زالوی پشت گوش و حجامت سر هم برایشان خیلی مفید است. حجامت عام هم خوب است، منضج و مسهل سودا هم برای شما مفید است.


آقا، 45 ساله                         
پرسش: 

چند سالی است از ناحیه درد لگن رنج می برم ارتپدها می گویند ساییدگی لگن است (عکس هم گرفته ام) درمان آن چیست؟

پاسخ :   اگر در پشت ساق همان پا، 5 الی 6 عدد زالوی متوسط در یک مرکز مورد اطمینان بیاندازید و بعد از آن احساس کنید مقداری رو به بهبود رفته اید، به ما مراجعه کنید تا درمان ارائه شود، در غیر این صورت ما نمی توانیم برای شما کاری کنیم.

خانم، 20 ساله                                      
پرسش:

 باسلام خدمت آقای دکترروازاده خانمی 20 ساله هستم بنده مشکل تیروئید کم کار شدید دارم آیادرمانی برای این بیماری دارید؟

پاسخ : ما نظرمان این است که علت این بیماری نرسیدن خون به غده تیروئید است و نه کمبود ید از این رو با زالو انداختن در چند مرحله مشکل را بر طرف می کنیم.

خانم، 26 ساله                             
پرسش: با سلام
چندی پیش به علت خونریزی لثه که شبها بعد از خواب و همچنین بوی بد دهان بعد از بیدار شدن به دندانپزشک مراجعه کردم که گفتن بیماری لثه گرفتم و باید جراحی شود در صورتی که من تقریبا دندانهای سالمی دارم و فقط کمی لثه هایم تیره هستند ، 3 شب متوالی از دستور عسل اندود کردن هنگام خواب استفاده کردم ولی هر 3 شب خونریزی لثه ام خیلی بیشتر شد.چه باید بکنم ؟

پاسخ: بیشتر شدن خونریزی لثه اشکالی ندارد، این کار را ادامه بدهید تا مشکلتتان رفع شود. از پودر شویا استفاده کنید و زالوی لثه نیز بگذارید.
انار و به مشوی (انار را به شکل آب لمبو شده در آورید و آنرا داخل فویل آلومینیمی پیچیده و در فر بگذارید تا پخته شود، به را نیز می توانید داخل فویل آلومینیمی پیچیده و در فر بگذارید تا پخته شود که به آنها انار و به مشوی می گویند) برای دندانتان خوب است و به عنوان مرهمی موضعی روی دندانتان مدتی بگذارید و نگهدارید (یعنی آنرا کاملاً بجوید و در تمام دندانتان پخش نمایید و مدتی به همین حالت در دهانتان نگهدارید) و بعد خالی کنید.

آقا، 39 ساله                                  
پرسش: 

چشم من بر اثر دیابت لیزر شده و مجدد لخته های خونی در شبکیه اثر کرده است

برای این موارد شما در مان دارید؟ بعضی زالو درمانی توصیه میکنند.

پاسخ: زالو درمانی می تواند کمکتان کند ولی مهم تر از همه چیز آنست که دیابتتان خوب کنترل شود تا جلوی عارضه چشمتان گرفته شود. یک قاشق غذاخوری عسل خوب را در طی سه مرحله در روز (هر بار یک سوم از آن) میل نمایید.

خانم، 26 ساله
پرسش: 
با سلام 3  سال پیش بعد از یک استرس عصبی چند ساعت گریه کردم و خوابیدم. بعد از خواب درد شدیدی در گلویم احساس می کردم که حتی قادر به نوشیدن آب نبودم.به دکتر متخصص داخلی و غدد مراجعه نمودم که پس از آزمایشات مختلف خون،اسکن وجذب یدو نمونه برداری معلوم شد کیست خوش خیمی در غده تیروئیدم به وجود آمده است. با وجود اینکه تیروئید من سالم بود به مدت 3 ماه قرص پرکاری تیروئید مصرف کردم که ورم زیر گلویم کوچک شد و بعد دارو را به خاطر عوارضش خودسرانه قطع نمودم. این مشکل هنوز در مواردی تشدید می شود.آیا راه درمانی برای آن هست؟ وچون ازدواج کرده ام بر روی بارداری و جنین تاثیر دارد یا خیر؟

پاسخ: اگر اختلال کارکرد تیروئید ندارید و فقط مشکل همان توده است، خیلی خطرساز نیست. زالوی تیروئید خیلی به شما کمک می کند. شما می توانید باردار شوید و خطری برای جنین ندارد.

آقا، 47 ساله از یزد                      
پرسش:   
فردی 47 ساله هستم که سه سال و نیم پیش تحت عمل جراحی قلب قرار گرفتم و4 گرافت روی قلبم خورد دو تای آن روی L.A.D  بود چون ابتدای آن 99 درصد وچند سانتیمتر پایین تر آن 90 درصد تنگی داشت  اولا پرستار CCU  هستم (15 سال سابقه کار در CCU) دوماه طبق علم پزشکی امروز هیچگونه ریسک فاکتوری نداشتم چه کار کنم که دوباره مبتلا نشوم آیا راهی برای باز کردن عروق تنگ شده قبلی وجود دارد آیا سرکه سیب خانگی موثر است ؟

پاسخ: باید سماق و آش سماق و سرکه شیره زیاد بخورید که رقیق کننده خون می باشد. زالو درمانی قلب هم به شما خیلی کمک می کند.

خانم، 52 ساله از تهران                         
پرسش:
آقای دکتر بنده بیمار خودتان هستم و چندین مرتبه مراجعه حضوری به مطب شما داشتم و الحمدالله نتیجه خوبی هم گرفتم.
من یک هفته ای است که بیماری زونا گرفتم و احساس خارش از درون بدنم بیشتر از بیرون است و این بیماری به اعصاب و روانم نیز آسیب زیادی زده به طوری که اضطراب و استرس و دلهره تمام وجودم رافراگرفته است.  میخواستم بدانم راه علاج این نوع از بیماری چیست؟ سوال دیگرم این است که آیا حجامت و زالودرمانی برای این نوع بیماری مفید است ؟
ضمن تشکر فراوان طول عمر شما را از خداوند منان مسئلت می کنیم.

پاسخ: بله مفید است. اگر بیماری زونا فعال است باید چیزهای خنک بخورید، حجامت هم برایتان خوب است.
زالو هم وقتی لازم است که اگر بعد از بهبود ضایعات، درد باقی ماند، کمک می کند تا دردهایتان بهتر شود.

خانم، 35 ساله از تهران                          
پرسش:
 ایا زالو درمانی برای سینوزیت مزمن که به درمان شیبمیایی و گیاهی جواب نداده و حتی انرا تبدیل به خلط غلیظ و تیره کرده مفید است.وایا عود نمی کند. 

پاسخ: 
در اولویت اول برای سینوزیت درمانهای دیگری ارائه می گردد. نقداً استنشاق آب نمک داشته باشید. یک قاشق مربی خوری نمک دریا را داخل یک لیوان آب جوش بریزید و وقتی گرمایش مناسب شد در هر دو تا بینی آنرا استنشاق کنید تا بهتر شوید (از داخل بینی آب را به سمت حلق و دهان هدایت کنید تا از دهان خارج شود)، بعد ما داروهای دیگری هم می دهیم.

منبع:

نظرات  (۳)

سلام اقا دکتر بنده از دو طرف بیضه واریکوسل خفیف دارم میخواستم بدونم که با زالو درمان میشود اگر درمان میشود من تو تبریز ساکن هستم به کجا مراجعه بکنم با تشکر فراوان
سلام من ٤٨ ساعت پیش زالو انداختم روی صورتم ایا میتونم کرم پودر بزنم چون مهمانی داریم ممنون میشم سریعتر جواب بدین به ایمیلم
سلام.ببخشید چجور میشه زالو رو استفراغ داد.بعد ایا میشه با زالو درمانی چاق شد؟مخصوصا صورت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی